vineri, 9 noiembrie 2007

Concepte moderne-teambuilding

Ieri asistam la o discutie despre acest subiect, teambuilding. Ideea asat s-a infiltrat si pe la noi odata cu aparitia multinationalelor, fiind ceva importat.
Acuma parerea mea despre tara asta in care traim este ca atunci cand importam ceva, sigur o vom face numai pe jumate....Adica importam , da' pe infrastructura existenta, care e de doi lei.
Poate e nevoie de un nene sau o tanti care sa te puna sa joci piticot impreuna cu colegii de servici pentru a suda relatiile.... Sau alte exercitii care de care mai nastrusnice , in functie de cat de "dotat" mental e trainerul.
Dar eu privesc din alt unghi.... Aceste lucruri fiind importatte banuiesc ca aia chiar au avut nevoie de ele.....Si cum ce de dincolo sunt inaintea noastra , banueiesc ca si la idiotenii. La noi creste tanara generatie manelista si fara nici un fel de baza solida de nici un fel. Si astia chiar nu stiu sa socializeze, sa intretina relatii de munca. Da, cred ca pentru ei a aparut acest concept, ce de dincolo intalnind aceasta generatie cu ceva timp in urma.
Da, ca noua generatie e aproape pierduta e vizibil....dar nu asta e ideea mesajului. Ci teambuildingul. Eu unul nu ii vad utilitatea, nu vad de ce ar trebui sa am relatii stranse cu clegii de munca. Pana la urma ei sunt colegi de munca, nu-s prietenii mei de o viata. Nu inseamna sa ii dispretuiesti, dar viata de servici ar tb delimitata de restul. Adica eu pot lucra mai bine cu cineva daca nu incepe sa imi povesteasca depsre ce a facut el aseara sau cu cine. In 90% din cazuri nu ma intereseaza, si nu ma ajuta.
Eu sunt adeptul relatiilor putine dar de calitate. Da, nu inseamna ca intr-un colectiv sa stai deoparte.ba dimpotriva, interactionezi, te afirmi, dar pe plan profesional. Teambuildingul e pentru cei care nu sunt in stare sa isi gestioneze singuri relatiile lor. Nu cred ca e ceva ce ar putea spune un psiholog care sa fie nou, sa nu-l fi auzit.Da...se fac si bani frumosi din aceatsa treaba de consiliere profesionala.....Foarte bine...daca nu poti sa iti gestionezi singur problemele acestea ,da, plateste. Nu?
Voi ce credeti?

Niciun comentariu: